Informácie o nás
Novootvorená mikroškôlka – Súkromné jasle a materská škola s prvkami pedagogiky Márie Montessori TROJRUŽA, na Francisciho ulici 900/5 v Poprade, založili tri učiteľky s dlhoročnou praxou a absolventky kurzov Montessori,
-
Mgr. Ľuboslava Harabinová,
-
Ing. Ľubomíra Grajcarová,
-
Ing. Zuzana Juricová.
Sme presvedčené, že metóda Montessori, odhliadnuc od iných skúsenosti organizácie výchovy a didaktiky, získala certifikát garancie od rôznych významných osobnosti sveta, ktorí absolvovali tento typ škôl.
Princípy výchovy Márie Montessori a validita metódy sa zhoduje so samotným rytmom dieťaťa. Nie je to iba výchovné pôsobenie, môže byť aj ideálnym vzorom pre budúcnosť. Sme protagonistami niečoho, čo v meste už dávno chýbalo.
Našli sme prijemne prostredie a priestory v centre mesta so záhradou, ktoré sme pripravili a zrekonštruovali s veľkým prihliadnutím na dieťa samé. Stimuluje ho k prirodzenému rozvoju jeho záujmov a práce, vymýšľať, tvoriť a experimentovať.
Chceme vytvoriť pre deti miesto podľa ich predstáv a mierky, s predmetmi, nástrojmi primerane veku a anatómii dieťaťa, prostredie dôverné a útulné. Prostredie, v ktorom sa môžu slobodne pohybovať aj bez priamej kontroly dospelých, ktorým sú zverení tí najmenší z najmenších. Kapacita priestorov je pre 20-25 detí.
Program v detských jasliach a materskej škôlke TROJRUŽA s prvkami pedagogiky Márie Montessori vychádza z potrieb dieťaťa. Aby sa dieťa mohlo plne koncentrovať, potrebuje nielen slobodu voľby, ale aj voľnosť v čase. Potrebuje dostatok času a slobody, aby v pripravenom prostredí našlo činnosť, ktorá ho plne zaujme. Keď takúto činnosť nájde, celé sa do nej pohrúži a maximálne sa koncentruje. V tomto okamihu dieťa zameriava všetky svoje sily na jeden cieľ. Takéto sústredenie podporuje rozvoj jeho osobnosti: samostatnosť, slobodu prejavu, zodpovednosť, sústredenosť, lásku k poznaniu sebakázeň. Ako náhle je dieťa plne nasýtené, dokončuje svoju činnosť a môže sa pripravovať na ďalšie hľadanie.
Harmonogram dňa
6.30 – 8.00 hra podľa výberu s didaktickým materiálom
dieťa si môže zjesť svoje raňajky, ak nejedlo ráno doma
do 8.30 príchod detí ( potom sa vchod zamyká)
8.30 – 9.00 ranná elipsa
9.00 - 9.30 desiata
9.30 – 10.00 hlavná výchovno-vzdelávacia činnosť
10.00 – 11.00 pobyt vonku
11.00 - 11.30 rozmanitá ponuka (čítanie rozprávky, rytmizovanie riekaniek,
spievanie piesní a pod)
11.00 – 12.30 obed
12.30 – 14.00 príprava na oddychovanie, oddychovanie
14.30 – 15.00 olovrant
15.00 – 16.45 hry podľa výberu detí alebo podľa výberu detí záujmová činnosť
( hudobno-dramatická, tanečná, výtvarná, varenie – pečenie)
16.46 – 17.00 upratovanie triedy
17.00 DJ a MŠ sa zatvára
Program dňa je orientačný a prispôsobuje sa individuálnym potrebám detí.